Kako je sve počelo?

E-mail Ispis
Svaka povijest ima svoju pretpovijest. A ako je riječ o pretpovijesti i nastanku nečega, tad je tu vrlo često u glavnoj ulozi njegovo veličanstvo slučaj. I ovdje nema iznimke: troje ljudi je kroz struku kojom su se bavili - na više manje neplanirani način - povezala slučajnost.
U Zagrebu je u prošlom (dvadesetom) stoljeću funkcionirala ustanova za obrazovanje odraslih osoba: Andragoški centar. Njezina je glavna zadaća bila organizacija škola i simpozija (i sličnih događanja) kroz angažman vanjskih predavača (sveučilište, javne ustanove, radne organizacije itd.). Osamdesetih godina u Andragoškom je centru bila zaposlena dr.sc. Seka Kugler, po struci diplomirani psiholog. Kroz Centar su kao vanjski predavači prolazili mnogi stručnjaci, znanstvenici i predavači različitih struka i područja. Tako su se jednoga dana kao predavači pojavili i dr.sc. Marko Bešker, diplomirani politolog, a zatim i dr.sc. Nenad Injac, diplomirani inženjer elektrotehnike.

Nizale su se godine u kojima se mnogo putovalo i predavalo. U međuvremenu je trio sve češće zajedno radio, što je neminovno vodilo do zbližavanja, formiranja sličnih ili istih stavova i ideja, pa nije ni čudo kako se jednoga dana rodila ideja o stvaranju vlastite organizacije koja bi se bavila djelatnošću sličnom onoj Andragoškog centra, ali na drugim, bitno modernijim načelima i na znatno višoj općoj, organizacijskoj, predavačkoj i znanstvenoj razini. Kao središnja udarna djelatnost buduće tvrtke odlučeno je da to bude - u to doba vrlo malo poznata znanstveno-stručna grana - upravljanje sustavima kvalitete. Prostorije organizacije sastojale su se od jedne sobe u Bulićevoj ulici u Zagrebu. Počelo se bez novčanog kapitala. Materijalna imovina tvrtke je bila na razini nule – ako se izuzme pečat tvrtke. Sav ostali kapital sastojao se od entuzijazma, stručnosti, znanja, iskustva, nevjerojatnog optimizma i mnogobrojnih kolega i prijatelja.

Nažalost, osnivanje i razvoj organizacije zbili su se u vrlo burno i neizvjesno doba, s događajima koji su potresli - ne samo područje bivše države - već su odjeknuli i širom svijeta – radilo se o početku devedesetih godina prošlog stoljeća – točnije o 1991. godini.

Zato su prve godine OSKAR-a nevjerojatno teške godine u kojima su se njezini osnivači doslovno borili za golo preživljavanje, pa je tvrtka sve do 1993. godine formalno postojala, ali o njezinom aktiviranju i radu ne može se baš puno reći.

U to vrijeme provedeno je istraživanje temeljem kojega je nastala studija „Osiguranje kao čimbenik sigurnosti ljudi“. Iako se i u to doba pokušavalo nešto napraviti na polju edukacije, ipak sve je ostalo samo na idejama, pokušajima i razočaranjima. Vremena za razvoj ustanove kao što je OSKAR još nisu bila sazrela.

Prvu stvarnu pravu akciju i izlazak u svijet trebalo je pričekati. To se dogodilo u ožujku 1993. godine.
 

20. rođendan OSKAR-a

Poštovani klijenti, suradnici i poslovni partneri

24. travnja 1991., točno prije 20. godina, Oskar d.o.o. je započeo s radom.

Oskar tim.

Certifikat

Certifikat

Novo!

U PRAVO VRIJEME
NOVI PROIZVOD!!!


"VENTURE 08"
(softver i metodologija)
Suvremeni menadžerski alat za
KONTINUIRANU IDENTIFIKACIJU OPASNOSTI I UPRAVLJANJA RIZIKOM POSLOVANJA
(u projektima i procesima).
Jednostavna, brza, efikasna borba protiv svih rizika poslovanja.

Kontakt: Prof. dr. sc. Marko  Bešker
OSKAR d.o.o. Zagreb; +385 98 279 384
E mail: marko.besker@oskar.hr

Anketa

Kako Vam se dopada naš novi web?
 

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 11 
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva
INTER-ING d.o.o.